Co to znamená (Jaký je náš cíl):
Trutnov bude aktivním členem destinace Krajina pod Sněžkou, bude rozvíjet marketingové a rozvojové aktivity na podporu cestovního ruchu, tak aby Trutnovem turisté jen neprojížděli, ale strávili zde delší čas. Turisté se k nám chtějí opakovaně vracet.
Jak toho chceme dosáhnout:
Budování značky Trutnov
- Redesign vizuální identity města. Současná vizuální identita je zastaralá a její aplikace v komunikaci s místními i turisty složitá. Logo a další prvky identity je potřeba zjednodušit a aplikovat v materiálech města a TIC. Výběr autora vizuální identity by měl proběhnout pod záštitou Czechdesignu
Propagace města na cílových trzích (Polsko, Německo, Praha, Pardubice, Hradec Králové)
- Tvorba marketingové strategie
- Realizace kampaní na podporu oživení centra města
Posílení strategického řízení v oblasti cestovního ruchu
- Posílení kompetencí Turistického informačního centra. Je potřeba přesně definovat roli TIC ve struktuře MěÚ a jeho úkoly, tak aby jeho práce měla jasně měřitelné výstupy
- Vytvoření seznamu investičních akcí v oblasti cestovního ruchu, jejich prioritizace a aktivní vyhledávání dotačních zdrojů
- Aktivní vedení pracovní skupiny sdružující podnikatele a naslouchání jejich potřeb
Proč je to pro město výhodné:
- Turisté přijíždějící do Trutnova mohou oživit centrum města a s tím podpořit také místní podnikatele (kavárny, restaurace, prodejny lokálních potravin,…)
- Podpora kulturní scény díky turistům dojíždějícím z hor. Horské obce nemají v oblasti kultury dostatečnou nabídku, Trutnov může využít této příležitosti k rozšíření publika
- Efektivnější, celoroční naplnění kapacit ubytovacích zařízení a tím zvýšení příjmu do městského rozpočtu formou místního poplatku z pobytu