2/11/18
Ve čtvrtek 1. listopadu náš poslanec Ing. Martin Jiránek v Poslanecké sněmovně interpelovat ministra dopravy Ing. Dana Ťoka kvůli potenciálním budoucím problémům s dopravou v Trutnově v souvislosti s odkládanou dostavbou dálnice D11. Důvodem je naplánované dokončení dálnice S3 z polské strany na hranice na rok 2023. Reálně tak hrozí výrazný nárůst vozidel jedoucích přes Trutnov a tím pádem také riziko dopravní kalamity, jelikož podle dosavadních předpokladů dálnice D11 do té doby dokončena nebude.
Interpelaci Martina Jiránka i odpověď pana Ťoka si můžete přečíst níže:
Interpelace dálnice D11 u Trutnova
Ing. Martin Jiránek
Dobrý den pane ministře,
jsem z Trutnova a jako patriota mě samozřejmě zajímá dostavba dálnice D11 z Hradce Králové na hranice a napojení na dálnici S3 z polské strany. V posledních dnech Poláci vysoutěžili stavební firmy a začnou stavět poslední úsek z Bolkova na hranice. Plán dostavby této poslední části je polovina roku 2023. Nechci řešit finální termín dostavby naší dálnice, který se stejně pravidelně posouvá. Jde mi o řešení dopravní situace po dostavbě dálnice z polské strany v plánovaném roce 2023. Podle všech předpokladů nebude v té době dokončena část na naší straně od Trutnova na hranici a dost pravděpodobně ji v realistickém pohledu dostavíme tak dva roky později. A nyní k mým otázkám:
Proč se ptám? Pokud by se i třeba jen třetina kamionů z Náchoda přesunula do Trutnova, tak nastane dopravní kalamitní situace, protože jak po cestě od hranic, tak především v Trutnově, který se nedá objíždět, na to není dopravní síť připravena.
---------------------------------------------------
Odpověď na interpelaci poslance Martina Jiránka ve věci: dálnice D11 u Trutnova
Ing. Dan Ťok
1. Existuje nějaká studie předpokládaných změn v dopravní situaci - jaké se předpokládá navýšení provozu osobních a nákladních aut přes Královec a Trutnov v době, než bude dokončena dálnice z naší strany.
Byl zpracován dopravní model v rámci studie proveditelnosti D11 v roce 2014. Ten zahrnuje i scénář dostavěné S3 až na hraniční přechod Královec/Lubawka při současné absenci stavby 1109 Trutnov – státní hranice. V rámci tohoto dopravní modelu však vždy bylo předpokládáno zachování stávajícího dopravního omezení na dnešním hraničním přechodu Královec/Lubawka (silnice I/16 resp. polská S5), které stanoví omezení pro nákladní vozidla těžší než 9 tun, která nemohou hraniční přechod překročit (dopravní značení v místě křižovatky I/16 a I/14 v Trutnově). Dopravní model předpokládal ve vztahu k osobním automobilům navýšení intenzity na hraničním přechodu v tomto scénáři z dnešních cca 1270 vozidel / 24 hodin (výsledek sčítání 2016) na cca 4000 vozidel / 24 hodin v roce 2022, kdy se v té době předpokládala možnost zprovoznění hraničního úseku S3. Počty nákladní vozidel se nezměnily neboť jejich provoz přes hraniční přechod byl v dopravním modelu stále zakázán.
2. Jaké je plánované řešení dopravní situace mezi hranicí a Trutnovem v období po dostavbě dálnice z polské strany?
Předpokládáme zachování současného dopravního omezení na hraničním přechodu Královec – Lubawka pro nákladní vozidla nad 9 tun. V tomto smyslu bude komunikováno s polskou stranou a s příslušným silničním správním úřadem ze strany ŘSD ČR, Správa Hradec Králové. Předpokládáme, že před okamžikem zprovoznění polské S3 bude silnice I/16 zásadněji opravena tak, aby v celé délce lépe zvládla převést navýšené dopravní zátěže osobních automobilů a zároveň aby mohla lépe sloužit obsluze staveniště D11, stavby 1109.
3. Bude nějak omezen provoz kamionů?
Ano, předpokládáme zachování stávajícího omezení na hraničním přechodu Královec – Lubawka pro nákladní vozidla nad 9 tun. V tomto smyslu bude komunikováno s polskou stranou a s příslušným silničním správním úřadem ze strany ŘSD ČR, Správa Hradec Králové.
co je v plánu